Friday 13 January 2012

Azri

Sewaktu berada di sebuah sekolah di sebuah negeri di semenanjung malaysia di
tingkatan 5,aku sangat aktif dalam persatuan dan kelab di sekolah.Aku juga
merupakan pustakawan sekolah sejak tingkatan 1 lagi.Aku mempunyai perawakan yang
menarik,wajah yang tampan dan badan yang agak tegap menjadikan aku agak popular
di kalangan pelajar sekolah waktu itu.Tetapi mungkin kerana aku ini juga adalah
pengerusi putera islam sekolah maka aku terpaksa menjauhkan diri dari perasaan
cinta dan sayang kepada mereka semua agar imej aku tidak jatuh di
sekolah.Rupa-rupanya ada orang yang tidak senang hati melihat kepopularitian aku
di sekolah.Dia ialah rakan aku juga tetapi berlainan kelas.Namanya ialah Azri.
Azri aktif dalam sukan menyebabkan dia juga mempunyai agak ramai peminat
memandangkan dia juga amat tampan orangnya.
Tingginya masa itu ialah 169 cm dan berat 55 kg.Rupa-rupanya Azri berdendam
dengan aku kerana teman wanitanya selalu memuji aku dan memandingkan dirinya
dengan aku. Pada suatu hari sewaktu sedang mengemas buku di perpustakaan sekolah
kira-kira pukul 3 petang sebab aku bertugas pada waktu petang pada hari itu,
Azri datang menemui aku dan menyatakan mahu berjumpa aku pada pukul 6 petang
pada hari yang sama di kantin lama sekolah di belakang sekolah.Aku keberatan
sebab terpaksa pulang awal ke rumah kerana ada hal keluarga tetapi setelah di
desak oleh Azri, aku akur juga.Hati aku berdegup kencang kerana selama ini aku
tahu dia mendendami aku.
Selepas menutup perpustakaan pada pukul 5.45 petang dan menyerahkan kunci di
pejabat sekolah, aku terus ke kantin lama sekolah aku di belakang sekolah.
Kantin itu memang sudah lama terbiar dan di tutupi rumput yang sudah lebat di
luarnya.Aku membuka pintu kantin itu dan masuk ke dalamnya.
Aku melihat Azri sedang berdiri membelakangkan aku.
Sebaik sahaja aku masuk, Azri menutup pintu kantin lama itu dengan menyendalnya
dengan kerusi.Aku bertambah risau dengan perlakuan Azri itu.Selepas kira-kira 5
minit berdiri tanpa suara aku mula bersuara dengan menanyakan pada Azri kenapa
dia memanggil aku ke situ.Azri tidak menjawab tetapi pantas memeluk erat
diriku.....

bersambung..... Don't Click Here!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...